טיפול מרחוק cCbt redirect 301

איך מתקיים טיפול CBT אונליין ב-OCD ?





טיפול אונליין
יש המתנגדים נחרצות לטכניקת הטיפול "בשלט רחוק", ויש האומרים כי אולי היא איננה אידאלית, אך שבכוחה לייצר שינוי משמעותי, שיפור באיכות חיי האדם ובהתמודדותו עם קשייו, גם שלא במסגרת הטיפולית השגרתית. טיפול "בשלט רחוק" מאפשר לשמור על התקשורת הטיפולית גם ממרחק וכשאין אפשרות להיפגש, היא זמינה יותר ונוחה יותר, ומכאן יתרונותיה היחסיים הקשורים בנוחות ובפרקטיות.

לא ברור איך זה ייראה (למשל, שימוש בחוש אנושי חדש?) לא ברור. מה שבטוח זה שהשימוש במדיה הדיגיטלית בטיפול נפשי לא עשתה קפיצת מדרגה משמעותית כבר 15-20 שנה והשינוי הפרדיגמטי שהיא מציעה עדיין באופק הרחוק.

עם זאת, לפגישה הטיפולית פנים אל פנים יש יתרונות, אותם סביר שלא ניתן לשחזר בקשר טיפולי מרחוק. הפגישה השבועית עם איש המקצוע יוצרת מחויבות לטיפול, אמון, תקשורת בריאה ועוצמתית בין המטפל למטופל. הטיפול מרחוק אינו כה מחייב עבור האדם, מה שעשוי לפגום קשות בהישגים הטיפוליים ובמוטיבציה להתקדמות ולעשייה. גם מידת היכולת של המטפל להכיר את המטופל לעומק ולסייע לו באופן מותאם אישית- נפגמת. עם זאת, במידה ואכן גורמים אלה אינם משמעותיים כפי שנתפסים- ייתכן כי עתידו של הטיפול הנפשי שונה מאוד מכפי שמוכר כיום.